Loading Events

Konstresa till Jönköping Avfärd från Norrköpings Konstmuseum kl 8.00. Besök i Jönköpings läns museum.

• Visning av utställning med verk av John Bauer (1882-1918). Enhetschef Dokumentation och samlingar Martin Sundberg visar utställningen Kanon – Välsignelse eller förbannelse och berättar om museets konstsamling.
  • Lunch med fjällröding i restaurang Sjön intill Vättern.
  • Besök i Österängens Konsthall med eftermiddagskaffe och presentation av konsthallens verksamhet.
  • Visning av aktuell utställning Malin Norberg: Skeva sulor.
  • Åter i Norrköping kl 18.00.

Avgift: 950 kr/person.

Avgiften inkluderar bussresan, förmiddagskaffe/te och ostsmörgås, entré och visningar i Jönköping, lunch exklusive dryck, eftermiddagskaffe samt dryck på hemresan.

Anmälan tidigast från 12/9 till: info@konstmuseetsvanner.se eller SMS 073 648 75 28 (Gunilla Hellberg) Ange ev kostönskemål. Avgiften betalas efter bekräftad bokning senast 29/9 till: Plusgirokonto 36 26 74-4 eller Swish 123 069 57 59 (Konstmuseets Vänner) Vid avbokning fram till och med 29/9 återbetalas halva avgiften.

John Bauer: Molnstudie, 1901

Kanon – Välsignelse eller förbannelse